ADMINISTRATIETEAM

Identiteit en contactgegevens

Naam: ATNO Consulting BV
Maatschappelijke zetel: Hoortverten 45 – 2350 Vosselaar
Ondernemingsnummer: BE0800.228.224
E-mail: info@administratieteam.be
Telefoonnummer: 0032 456 97 14 52
Deze privacyverklaring geldt voor alle diensten die worden aangeboden onder de naam ATNO Consulting of onder eventuele andere handelsnamen die door ons worden gehanteerd.

Welke persoonsgegevens verwerken wij?

Wij verwerken onder meer de volgende gegevens van onze klanten (en hun medewerkers en vertegenwoordigers):

  • Identificatiegegevens: naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer, ondernemingsnummer, btw-nummer, …)
  • Financiële gegevens: bankrekeningnummer, facturatiegegevens, betaalinformatie
  • Administratieve en boekhoudkundige gegevens die de klant aan ons bezorgt (bv. facturen, loonadministratie, btw-aangiftes, contracten, enz.)

Doeleinden en rechtsgronden

Wij verwerken persoonsgegevens uitsluitend voor de volgende doeleinden:

  • Uitvoering van onze overeenkomst en dienstverlening (bv. administratieve en financiële ondersteuning)
  • Voldoen aan de wettelijke verplichtingen (bv. boekhoud- en fiscale verplichtingen)
  • Facturatie en klantenbeheer
  • Eventuele communicatie over onze diensten
  • De verwerking gebeurt op basis van:
    • De uitvoering van een overeenkomst (art. 6.1 b GDPR)
    • Het nakomen van wettelijke verplichtingen (art. 6.1 c GDPR)
    • Ons gerechtvaardigd belang in het kader van klantenbeheer en bedrijfsvoering (art. 6.1 f GDPR)

Delen van gegevens

Wij geven persoonsgegevens enkel door aan derden indien dit noodzakelijk is voor onze dienstverlening of wettelijk verplicht is, zoals:

  • Overheidsinstanties (bv. fiscus, RSZ, btw-administratie)
  • Externe dienstverleners (bv. IT-ondersteuning, softwareleveranciers, boekhouders, gerechtsdeurwaarders)

Met deze partijen sluiten wij waar nodig een verwerkersovereenkomst af om de bescherming van uw gegevens te waarborgen.

Bewaartermijn

Wij bewaren persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor de doeleinden waarvoor ze werden verzameld en conform de wettelijke bewaarplichten.

  • Boekhoudkundige en fiscale gegevens: minimum 7 jaar
  • Andere klantendossiers: tot 5 jaar na beëindiging van de samenwerking, tenzij een langere termijn vereist is op basis van de wet of voor de verdediging van onze belangen in rechte

Beveiliging

Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om persoonsgegevens te beschermen tegen verlies, ongeoorloofde toegang of misbruik. Toegang is beperkt tot personen die deze gegevens nodig hebben voor de uitvoering van hun taken.

Rechten van betrokkenen

Iedere betrokkene heeft het recht om:

  • Inzage te vragen in zijn persoonsgegevens
  • Correctie of verwijdering te vragen
  • De verwerking te laten beperken of hiertegen bezwaar te maken
  • Gegevensoverdracht te vragen (in bepaalde gevallen)

Verzoeken kunnen gericht worden aan: info@administratieteam.be.

Klachten

Heeft u een klacht over de verwerking van uw persoonsgegevens, dan kan u steeds contact opnemen via bovenstaand e-mailadres.

Daarnaast heeft u het recht een klacht in te dienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA):

  • Drukpersstraat 35, 1000 Brussel
  • contact@apd-gba.be
  • www.gegevensbeschermingsautoriteit.
X